wtorek, 31 maja 2016

Fotomontaż w Jasc Paint Shop Pro

Fotomontaż jest jedna z podstawowych form tworzenia internetowych memów,które często oglądamy w internecie.Spróbuje przybliżyć Państwu ten proces.Zaczynamy!

1.Najpierw wykonałam swoje zdjęcie telefonem komórkowym w domu na tle lodówki.

2.Następnie wycięłam swoją osobę.W tym celu kliknęłam na przycisk  Lupa , a następnie na narzędzie Lasso(Freehand) ,potem  klikając prawym przyciskiem myszy wybrałam menu Tool Options , a następnie komendę:Point to point.Prowadząc lasso od części sylwetki do drugiej części wycięłam siebie z tła.







Nie zawsze za pierwszym razem uda się nam wyciąć dobrze sylwetkę.Potrzeba czasami wiele prób i czasu aby wykonać to dobrze.W moim przypadku robiłam to na szybko na potrzeby wykonania tego zadania i widać że wyszło nie za fajnie ;-).
3.Wybieramy sobie tło na jakim chcemy umieścić siebie.W moim przypadku był to Szymbark.

4 Następnie wklejamy na tło naszą sylwetkę wykonując polecenie: PASTE AS NEW LAYER. Oprócz tego wkleiłam postać Zbigniewa Wodeckiego postępując tak samo jak opisałam w powyższych punktach.Uzyskałam taki efekt:

5. Następnie dodajemy tekst klikając na literkę A(text) symbolizującą wstawianie tekstu i wpisujemy wybraną frazę,potem ustalamy :kolor,grubość wielkość, typ czcionki.
6.Gdy chcemy zapisać nasze dzieło klikamy File----Save as,wpisujemy nazwę pliku i wybieramy rozszerzenie(dla programu Paint Shop Pro jest to np psp).

UWAGA:TYLKO JEŻELI ZAPISZEMY PLIK W FORMACIE DLA PAINT SHOP PRO TO MOŻEMY ODTWORZYĆ WARSTWY JAKIE NAKŁADALIŚMY-MOŻEMY DALEJ MODYFIKOWAĆ NASZE DZIEŁO,JEŻELI ZAPISZEMY W INNYM FORMACIE NP JPG NIE BĘDZIE WIDAĆ WARTW-NIE BĘDZIE MOŻNA MODYFIKOWAĆ PRACY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz